Tripoint Oy valmistaa varastokalusteita yli 30 vuoden kokemuksella. Tripointin turvallisia ja laadukkaita tuotteita käyttääkin lähes 1000 tyytyväistä asiakasta. Tripointilla laatujärjestelmän tarve tuli esille, kun potentiaalisen asiakkaan tarjouspyynnössä ehtona oli esittää laatujärjestelmä projektiin liittyen. Täytyi siis tarttua tuumasta toimeen ja alkaa rakentamaan järjestelmää, että voitiin edes lähettää tarjous. Laadunhallinnan kumppaniksi valikoitui Reseni.
”Eihän tämä ollutkaan niin vaikeaa kuin aluksi kuvittelin!”
10.6.2021Tripoint Oy valmistaa varastokalusteita yli 30 vuoden kokemuksella. Tripointin turvallisia ja laadukkaita tuotteita käyttääkin lähes 1000 tyytyväistä asiakasta.
Tripointilla laatujärjestelmän tarve tuli esille, kun potentiaalisen asiakkaan tarjouspyynnössä ehtona oli esittää laatujärjestelmä projektiin liittyen. Täytyi siis tarttua tuumasta toimeen ja alkaa rakentamaan järjestelmää, että voitiin edes lähettää tarjous. Laadunhallinnan kumppaniksi valikoitui Reseni.
Projektin yhteenvetopalaverissa haastattelimme Tripoint Oy:n toimitusjohtajaa Jarkko Kuusistoa. Kuusisto kertoo, että prosesseja on tullut tarkasteltua entistä huolellisemmin, kun ne ovat kuvattu selkeästi. ”Tajusin projektin aikana, että totta kai nämä prosessit pitää kuvata.” Konkreettiset hyödyt laatujärjestelmän käytöstä ovat näkyneet vähitellen arjessa. Laatujärjestelmä on sittemmin otettu käyttöön laajemmin kuin vain yhden asiakkaan projektissa. “Matkan varrella on käynyt ilmi, että laatujärjestelmästä on muutakin hyötyä kuin pelkästään näyttö asiakkaalle”, jatkaa Kuusisto.
”Laatujärjestelmän hyöty on tullut esille varsinkin tänä etätyöskentelyn aikana. On entistä tärkeämpää, että prosessit ovat samanlaisia ja toteutetaan samalla tavalla työntekijästä riippumatta. Jokapäiväisistä työasioista ei voida keskustella kahvihuoneessa samalla tavalla kuin aikaisemmin. Järjestelmä on myös helpottanut uusien työntekijöiden perehdyttämisessä, kun on selkeät ohjeet, kuinka tulee toimia missäkin tilanteessa”, Kuusisto kertoo.
Alkusysäyksen jälkeen Tripointilla aiotaan hioa prosesseja vielä tarkemmiksi ja täsmentää ohjeistuksia. Mitä tarkemmin prosessit pystytään kuvaamaan, sitä tehokkaammin niitä voidaan jatkossa kehittää. Tapahtumat -kanava aiotaan ottaa käyttöön poikkeamien ja muiden välitöntä reagointia vaativien asioiden hoitoon. Lisäksi lupapuolen hallinta tapahtuu samassa sovelluksessa kätevästi, eikä mikään asia hautaudu sähköposteihin ja jää siten hoitamatta.