Suomen Sanser Oy myy, valmistaa ja valmistuttaa mainos- ja liikelahjoja sekä seuratuotteita. Yritys perustettiin vuonna 1997 ja se toimii nykyisin usealla paikkakunnalla. Laatuvastaava-koulutus tuli Suomen Sanserille ajankohtaiseksi, kun laadunhallintajärjestelmää, eSalkkua, rakennettiin. ”Aloitimme koulutuksen, koska halusimme prosessimme järjestykseen ja suunnitelmallisuuden osaksi arkea”, kertoo Suomen Sanserin myyntitiimissä toimiva Nico Nieminen.
Suomen Sanser Oy – ”Laatuvastaava-koulutus avasi silmiä”
20.1.2023Suomen Sanser Oy myy, valmistaa ja valmistuttaa mainos- ja liikelahjoja sekä seuratuotteita. Yritys perustettiin vuonna 1997 ja se toimii nykyisin usealla paikkakunnalla.
Laatuvastaava-koulutus tuli Suomen Sanserille ajankohtaiseksi, kun laadunhallintajärjestelmää, eSalkkua, rakennettiin.
”Aloitimme koulutuksen, koska halusimme prosessimme järjestykseen ja suunnitelmallisuuden osaksi arkea”, kertoo Suomen Sanserin myyntitiimissä toimiva Nico Nieminen. Tärkeää oli myös ymmärtää ja perustella, miksi toimitaan tietyllä tavalla.
Koulutuksen myötä projekteja alettiin analysoida säännönmukaisemmin ja tietous lisääntyi. Jo laadunhallintajärjestelmän rakentamisessa analysoitiin toiminnan riskejä ja käytiin kannattavuuslaskelmia läpi. Laatuvastaava-koulutus tuki omalta osaltaan meneillään olevia muutosprosesseja.
”Mietin usein asiat talouden kautta – on tärkeää nähdä, mikä on kannattavaa ja mikä ei. Koulutus herätti ajattelemaan asioita, joita ei aiemmin edes hoksannut miettiä. Olen erittäin tyytyväinen koulutukseen, koin sen avaavan silmiä”, sanoo Niko.
Suomen Sanserin laatuvastaava Anu Hietala kertoo, että laatujärjestelmän ja koulutuksen myötä toimintaa suunnitellaan entistä tarkemmin ja tiedolla johtaminen on korostunut.
”Koulutus selkeytti omaa toimenkuvaani ja antoi tietoa siitä, mitä laatuvastaavana toimiminen arjessa tarkoittaa. Voin suositella koulutusta lämpimästi erityisesti pk-yrityksille. Koulutus antaa laatuvastaavan työhön hyvät valmiudet”, Anu sanoo.
Anu kertoo laatujärjestelmän alustana toimivan eSalkun olevan yrityksen virallinen tiedotuskanava. Viikkoraportit, havainnot ja reklamaatiot käsitellään eSalkussa ja myös laatudokumentointi on siellä tallennettuna.
Reseni laatuvastaava-koulutus on aina yrityskohtainen ja siinä huomioidaan yrityksen omat lähtökohdat ja tavoitteet. Laatuvastaava-koulutuksessa opit laatujärjestelmästä ja sen ylläpitämisestä sekä yrityksen toiminnan jatkuvasta parantamisesta. Koulutuksessa käydään läpi muun muassa yrityksen käytössä olevat standardit, sisäisen auditoinnin ja johdon katselmuksen periaatteet.